Law Student Affairs Office

Exam information session

29 mars 2017, 13h-14h30, Moot Court (NCDH 100)

In this session, the SAO team will walk you through:

  • Key policies and regulations
  • Accomodations
  • Reporting an exam conflict
  • Démonstration des logiciels d'examen
  • Réponses à vos questions sur les examens de fin de session
  • First-time Deferral Policy
  • Exams taking place in Education Building

Bring your laptop! Bienvenue à tous et toutes!


Canadian Law School Wellness Day (Postponed)

New date to be announced!

Icon: appleJoignez-vous au SAÉ pour un événement de bien-être! Law schools across Canada are joining together for a wellness day to help promote health and wellness across  campuses.

Profitez de collations santé, d'un massage et de conseils de santé de Marie-Eve Turcot et Lynn Bookalam de McGill Athletics, et semez votre propre plante!

There will also be a de-stress art station, a visit from the Peer Support Centre, the Blue Ribbon Therapy Dogs, and more!


Law School Survey of Student Engagement (LSSSE)

du 21 mars au 11 avril 2017

Le 21 mars, les étudiants et étudiants recevront une invitation pour participer au LSSSE, et auront jusqu’au 11 avril pour compléter le sondage. Participation in this survey is completely voluntary, but we hope that you will all take the few minutes required to complete it. Une participation élevée est la seule façon d’assurer une juste représentation de la vie étudiante à la Faculté. Parlez-nous de vos activités et de ce que vous retirez de votre expérience à la Faculté.

The survey will identify areas in McGill Law's educational experience that we can improve and lead to constructive changes. Some of the survey themes will touch on on learning experiences and professionalism, student services and student stress. Le sondage sera proposé en anglais et en français.

More information on LSSSE can be found at http://lssse.indiana.edu/who-we-are/.


BCL/LLB Program Brochures

Icon: flyerThe brochures below outline the BCL/LLB program requirements. As there were changes between the 2014-2015 program, the 2015-2016 program, and the 2016-2017 program, we have posted all three program brochures for reference: