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Home office expenses / Dépenses de bureau à domicile

Published: 25 January 2021

This message is sent on behalf of Yves Beauchamp, Vice-Principal (Administration and Finance).

Ce message est envoyé au nom d’Yves Beauchamp, vice-principal (administration et finances).

 

Dear colleagues,

Further to a message shared with the community last November, please find enclosed general guidance for claiming home office expenses incurred for work spaces and home office supplies on your 2020 personal income tax return. This guidance and the corresponding FAQs have been prepared in consultation with KPMG, a firm of professionals providing audit, tax and advisory services. Both documents can also be found on the Financial Services website.

We continue to work with KPMG and IT Services on the automation of the tax forms that will be necessary to make home office expense claims. T2200 and TP-64.3-V forms will be made available through Workday, along with other relevant tax forms (T4, T4A, Relevé 1), by the legislated deadline of February 28, 2021.

Should you require any further information, please contact: homeoffice.finserv [at] mcgill.ca.

Sincerely,

 

Prof. Yves Beauchamp

Vice-Principal (Administration and Finance)

 

 

Chers collègues,

Suite à une communication antérieure, vous trouverez ci-joint la marche à suivre pour demander une déduction des frais engagés pour l’aménagement d’un bureau à domicile et l’achat de fournitures dans votre déclaration de revenus de 2020. Cette marche à suivre et les foires aux questions correspondantes ont été préparées en collaboration avec KPMG, cabinet offrant des services d’audit et de fiscalité ainsi que des services-conseils. Les deux documents se trouvent également sur le site web des Services financiers.

Par ailleurs, nous travaillons avec KPMG et les Services des TI à l’informatisation des formulaires que vous devrez soumettre pour demander cette déduction, à savoir les formulaires T2200 et TP-64.3-V. Vous les trouverez dans Workday, avec vos formulaires d’impôt habituels (T4, T4A et Relevé 1), d’ici la date limite prévue par la loi, soit le 28 février 2021.

Pour en savoir davantage, veuillez contacter : homeoffice.finserv [at] mcgill.ca.

Cordiales salutations,

 

Professeur Yves Beauchamp

Vice-principal (administration et finances)

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