Katrina Bredhauer

Katrina est une étudiante au doctorat travaillant sur QF2011 Flood Study, sous la supervision de Vanessa Cobham, Gabrielle Simcock et Suzanne King.  Katrina est psychologue et a obtenu son BAC (Hons) de l’Université de Queensland où elle a obtenu une médaille universitaire ainsi qu’un prix de la faculté des sciences.  Elle compte 5 années d’expérience clinique en promotion de la santé et en counseling (dans le domaine de la prévention du suicide chez les jeunes et de l’intervention précoce en itinérance chez les jeunes).  Elle compte également 9 années d’expérience en recherche (dans le domaines des soins aux jeunes enfants, aux enfants et aux jeunes, ainsi que dans le domaine de l’itinérance, des problématiques chez les natifs, des indicateurs sociaux, du TSPT lié à la guerre, et des familles de militaires.

Katrina a un très grand et insatiable sens de la curiosité, mais s’intéresse particulièrement aux familles, au stress et à la réaction face au stress, au développement des enfants, à la résilience et au trauma et est passionné par la recherche qui fait une différence.

 

Publications

Bredhauer, K., Anderson, R., McGuire, A., Warfe, P., Waller, M. and Kanesaraja, J. (2011). Review of PTSD group treatment programs: Phase 2 in-depth qualitative and quantitative analysis.

McGuire, A., Bredhauer, K., Anderson, R., Warfe, P. (2011). Review of PTSD group treatment programs: Final report.

Mission Australia (2009). The changing taste of welfare services: The evolution of Cafe One – a gateway to change.

Howard, P., Marchant, T., Hampshire, A., Butcher, J., Egan, L., and Bredhauer, K. (2008). Promoting social inclusion: emerging evidence from the Catalyst-Clemente program. Australian Journal of Adult Learning, 48(3), 479-501.

Mission Australia (2007). Enhancing participation: New possibilities for disadvantaged Australians.

Turner, C. and Bredhauer, K. (2005). Nice noise – parent education and playgroups. Stronger Families Learning Exchange Bulletin, 7, 6-9.

Bredhauer, K. (2004). Scrapbooking – creative documentation. Stronger Families Learning Exchange Bulletin, 5, 6-7.

Bredhauer, K. (2003). How many ways can we evaluate a workshop? Stronger Families Learning Exchange Bulletin, 4, 32-33.

Conférences

Bredhauer, K., Burns, P. and Hampshire, A. (2009). Measuring child indicators across a national non-profit community services organisation: Achievements, challenges and learnings. 2nd International Conference of the International Society for Child Indicators, 2-4 November, Sydney.

Bredhauer, K. and Hampshire, A. (2009). Shaping a whole of organisation response to evaluation: Achievements, challenges and learnings. Australasian Evaluation Society International Conference, 31 August to 3 September, Canberra.

Bredhauer, K. and Hampshire, A. (2008). Partnerships for impact and change: Challenges and learnings. National Indigenous Family and Community Strengths Conference, April 16, Newcastle.

Bredhauer, K. (2005). Developing creative techniques for survey research. Australian Psychological Society: The Rainforest Gathering Program, 4-6 July, Cairns.

Bredhauer, K. (2001). Early intervention into youth homelessness: How the Reconnect program makes a difference. Lifecourse perspectives on health and wellbeing – The early years and more! QUT School of Public Health, Seventh International Health Summer School, 19-21 November, Brisbane.

Back to top