Updated: Sun, 10/06/2024 - 10:30

From Saturday, Oct. 5 through Monday, Oct. 7, the Downtown and Macdonald Campuses will be open only to McGill students, employees and essential visitors. Many classes will be held online. Remote work required where possible. See Campus Public Safety website for details.


Du samedi 5 octobre au lundi 7 octobre, le campus du centre-ville et le campus Macdonald ne seront accessibles qu’aux étudiants et aux membres du personnel de l’Université McGill, ainsi qu’aux visiteurs essentiels. De nombreux cours auront lieu en ligne. Le personnel devra travailler à distance, si possible. Voir le site Web de la Direction de la protection et de la prévention pour plus de détails.

Forums d’entraide du corps professoral

Forums d’entraide du corps professoral

Forums virtuels d’entraide pour le corps professoral

Rencontres de soutien par les pairs entre membres du corps enseignant (programme en suspens). Ces rencontres comprennent une brève séance d’information présentée par un expert, suivie d’une période de questions et d’une discussion en petits groupes pour échanger avec les pairs, puis d’un retour sur les apprentissages tirés des expériences de chacun. Découvrez les forums d'entraide du corps professoral dans cet article (5 octobre 2020).

Documents des séances précédentes (en anglais)

Vice to Virtue: Dealing effectively with Conflicts of Interest

 

Diapositives

Vidéo

What do we value when we evaluate academic work?

 

Diapositives

Vidéo

The Truth first ᑕᑈᐅᓐ ᓂᔅᑎᒻ taapwaaun niistim: Responding to the Truth and Reconciliation Commission to Action in our teaching, research and everyday lives

 

Diapositives

 

Supporting each other and our students through Back-to-School in a pandemic

 

Diapositives

Vidéo

Open Science, a key accelerator for neuroscience... and for health sciences

Événements en science ouverte au Neuro

Diapositives

Vidéo

Engaging successfully with the media

 

Diapositives

Vidéo

Addressing common challenges in supervision

Inscription : Votre parcours d'enseignement

Diapositives

Vidéo

Reflecting on Inuit Healthcare and Research

 

Diapositives

Vidéo

Making sense of the latest COVID-19 vaccine news

 

Diapositives

Vidéo

Considering pandemic impacts on career development, promotions and tenure

 

Diapositives

Vidéo

Blue-sky thinking about silver linings: What changes to research, teaching, work and life will we want to keep, post-pandemic?

 

Diapositives

Vidéo

The roles of academics in advocacy and activism

Résumé

Diapositives

Vidéo

Zooming in on graduate teaching and supervision

Résumé

Diapositives

Vidéo

Equity, diversity and inclusion: towards a truly inclusive environment

Résumé

Diapositives

Vidéo

Ramping up, down and sideways

Résumé

Diapositives

Vidéo

Effectively managing your team in and out of a crisis

Résumé

Diapositives

Vidéo

Recognizing and managing personal stress and anxiety

Résumé

Diapositives

Vidéo

A second look at Psychological First Aid

Résumé

Diapositives

Vidéo

Research uncertainty? Mining the literature for answers

 

Diapositives

Vidéo

ResearchMatch 3.0: Supporting Data Science collaborations during the summer

Résumé

Diapositives

Vidéo

The joy of engaging with students and colleagues on #socialmedia

Résumé

Diapositives

Vidéo

Engaging learners and teachers in remote learning

Résumé

 

Vidéo

Creating new routines in ever-changing times

Résumé

Diapositives

Vidéo

Finding a sustainable pace for the 'new normal'

Résumé

Diapositives

Vidéo

A Public Health perspective on 'Ramping up' at McGill

Résumé

Diapositives

Vidéo

Ramping up - Planning next steps for research and graduate supervision

Résumé

 

 

Research productivity without data

Résumé

Diapositives

Vidéo

Psychological first aid

Résumé

Diapositives

Vidéo

How to keep students engaged remotely

Résumé

 

 

Back to top